Friday, August 21, 2009

FAHAMI PSIKOLOGI WANITA MELAYU

Wanita Melayu Yang Masih Mengekalkan Ciri Melayu (1 dalam 1000)






















Melayu adalah satu bangsa yang menitik beratkan sifat berlemah lembut, bersopan-santun dan bertatasusila. Seorang wanita melayu dimestikan mempunyai ciri-ciri wanita melayu yang mempunyai sifat-sifat yang telah disebutkan diatas. Jika seseorang wanita melayu itu menampakkan ciri-ciri yang berlawanan dengan sifat wanita melayu maka selalunya dia akan ditegur, dimarahi dan mungkin akan dikutuk oleh orang lain. Namun pada hari ini kesemuanya telah berubah wanita melayu telah banyak berubah, adanya wanita melayu yang berani melawan arus dan meniti perubahan. Wanita melayu sudah hilang sifat-sifat lemah-lembut, bersopan-santun dan bertatasusila. Faktor inilah yang membuat lelaki melayu sering menjadi gusar kerana dihati para lelaki melayu mereka masih mencari dan menginginkan wanita melayu yang mempunyai ciri-ciri wanita melayu yang sejati. Ada suami yang merasakan tertipu kerana sebelum perkahwinan pasangannya telah menunjukkan sifat-sifat wanita melayu yang sejati namun sifat-sifat itu hilang selepas 2 bulan hingga setahun perkahwinan.

Apakah kehebatan wanita melayu?

Wanita melayu pada tahun 1500 hingga 1800 terkenal dengan sifat melayu tulin. Majoriti wanita melayu adalah wanita yang mempunyai ciri-ciri seperti berikut:
1. Suara yang lembut dan perlahan.
2. Gaya pertuturan yang lemah-lembut dan pemalu.
3. Intonasi bahasa yang menyejukkan hati
4. Sentiasa tunduk kepala kebawah menandakan pemalu
5. Mempunyai jelingan manja, senyuman menawan
6. Amat taat dan menghormati suami, suami bagai raja
7. Pandai memasak pelbagai masakan
8. Mahir memuaskan nafsu syahwat suami
9. Pandai menjaga kehormatan diri dan maruah suami atau keluarga

Kesembilan-sembilan ciri diatas terdapat pada mojoriti wanita melayu pada masa itu, namun apabila masa berubah beserta dengan kedatangan penjajah Portugis, Belanda, British dan Jepun yang datang dan pergi bersilih ganti, ia telah memberikan kesan negatif dimana ciri-ciri wanita melayu telah semakin susut dan akhir sekali wujudlah wanita melayu moden yang menjadikan wanita barat sebagai model panduan.

Hari ini majoriti wanita melayu gagal menjalankan tanggungjawab sebagai seorang isteri yang baik. Ini kerana tekanan untuk mendapatkan kesenangan dan kemewahan duniawi yang sepatutnya tidak ada pada wanita melayu. Wanita melayu lebih fokus kepada cara untuk mendapatkan rumah yang besar, kenderaan yang mewah, pakaian yang sentiasa mengikut fesyen terkini dan sebagainya. Ini menyebabkan para isteri melayu hari ini tidak memikirkan lagi perkara-perkara seperti bagaimana nak memuaskan nafsu seks suami, bagaimana nak memuaskan nafsu seks diri sendiri dan sebagainya. Ilmu seksologi adalah satu yang asing dan tidak perlu diajar pada mereka. Wanita melayu menganggap diri mereka dan cara mereka melayan suami sudah cukup hebat dan suami wajib menghargai segalanya. Wanita melayu sudah tidak prihatin lagi kepada suami mereka, mereka sudah tidak tahu membaca riak muka suami mereka dan mereka sudah tidak mengkaji suami mereka, yang meraka tahu mereka akan berbaring, berbogel dan membuka kelangkang untuk dikerjakan suami. Suami pula wajib memberikan kepuasan seks pada mereka jika tidak kemungkinan perkahwinan tidak akan berkekalan. Wanita melayu juga majoriti hari ini sudah lupa bahawa kepuasan seks tidak boleh diberikan oleh suami tetapi harus dicari bersama-sama suami demi memuaskan kedua-dua belah pihak.

Hari ini wanita melayu tidak berlari selari dengan lelaki melayu yang berkeinginan memiliki wanita melayu sejati. Lelaki melayu lebih banyak memendam dan mendiamkan diri walaupun dalam 10 kali melakukan seks bersama isteri mereka mungkin hanya sekali dua sahaja mereka betul-betul puas. Kenapa ini berlaku?

Ia berlaku kerana lelaki melayu mempunyai ciri-ciri tersebut:
1. Lelaki melayu suka wanita yang sama aktif didalam seks
2. Lelaki melayu suka wanita yang tahu bagaimana nak memuaskan diri sendiri
3. Lelaki melayu mahu wanita yang sesekali menakhodai seks
4. Lelaki melayu lebih terbuka kerana mereka rajin membaca rujukan seksual seperti Kitab Tajuk Muluk, Permata Yang Hilang dan sebagainya
5. Lelaki melayu sering mengkaji isteri dan cara-cara supaya dapat sentiasa memuaskan seks isteri pada setiap kali melakukan seks
6. Lelaki melayu gemar isteri yang menghasilkan suara dan bunyian semasa seks
7. Lelaki melayu mahukan isteri membisik kata-kata semangat supaya tusukan lebih hebat dapat dilakukan
8. Lelaki melayu mahukan isteri yang memberikan kerjasama memberitahu dimanakah, bagaimanakah dan apakah cara yang boleh mereka memuaskan isteri mereka
9. Lelaki melayu suka memendamkan perasaan walaupun jarang sekali mendapatkan seks yang berkualiti...



gambar-gambar wanita melayu moden yang tidak menampakkan ciri-ciri wanita melayu..










No comments:

Post a Comment